sobota, 5 marca 2016

Drożdżowe ze śliwkami

Jedz Jak Lubisz
Już od dłuższego czasu chodziło mi po głowie coś takiego- w końcu się zmobilizowałam i zrobiłam. Pyszna, wegańska wersja ciasta drożdżowego ze śliwką w niecodziennym wydaniu. Ciasto to jest dość pracochłonne i czasochłonne (jak to drożdżowe..), ale na prawdę warto je zrobić- prezentuje się bardzo ciekawie.
Potrzebujesz:
-20 g drożdży
-50 ml mleka sojowego+ 1 łyżeczka cukru i mąki,
-350 g mąki pszennej,
-50 g cukru,
-50 g rozpuszczonej margaryny roślinnej,
-2 łyżki zmielonego siemienia lnianego+ 5 łyżek letniej wody,
-2-3 krople aromatu waniliowego,
-szczypta soli.

Nadzienie: 
-2 łyżki rozpuszczonej margaryny roślinnej,
-3 łyżki dżemu śliwkowego,
-2 łyżki brązowego cukru (ja zmieliłam na cukier puder),
-1 łyżeczka cynamonu,
-1/2 łyżeczka kardamonu,
-1/2 łyżeczki zmielonych goździków,
-11-16 śliwek (ja miałam mrożone, wyjęłam je wcześniej z zamrażalnika), w zależności od tego na ile pasków potniesz ciasto.

Sposób przygotowania:

  1. W letnim mleku rozpuść cukier i mąkę, dodaj drożdże i zamieszaj. Odstaw na 15 minut.
  2. Siemię lniane zalej wodą i odstaw. 
  3. Mąkę, cukier, margarynę, siemię lniane, rozczyn drożdżowy, aromat i sól wyrobić na gładką masę- minimum 15 minut!
  4. Wyrobione ciasto odstaw na 1 godzinę do wyrośnięcia.
  5. Naszykuj margarynę, dżem śliwkowy i śliwki. Przygotuj nadzienie: cukier, cynamon, kardamon i goździki wymieszaj w miseczce.
  6. Wyrośnięte ciasto ponownie zagnieć, a następnie rozwałkuj na prostokąt o wymiarach (mniej więcej) 45x25 cm. 
  7. Posmaruj placek masłem i dżemem oraz posyp je cukrem z przyprawami.
  8. Potnij placek na paski- mi wyszło 11, ale następnym razem postaram się ich zrobić więcej (cieniej rozwałkuję ciasto). Orientacyjnie: pojedynczy pasek powinien mieć wymiary 2-2,5x25 cm.
  9. Na początku każdego paska ułóż śliwkę i zwiń w rulon. 
  10. Kolejne rulony układaj śliwką do góry blisko siebie w formie do pieczenia (u mnie 20x20 cm) wyłożonej papierem do pieczenia (ułatwi to wyjęcie ciasta). Rulony po wyrośnięciu połączą się w całość.
  11. Odstaw do wyrośnięcia na ok. 1 godzinę.
  12. Piecz 30 minut w temperaturze 180 stopni.
Przepis inspirowany:http://bit.ly/1QSAlQQ

0 komentarze :

Prześlij komentarz

Coprights @ 2016, Blogger Template Designed By Templateism | Distributed By Blogger Template