czwartek, 29 września 2016

Włoska melanzana

Jedz Jak Lubisz
Jeszcze kilkanaście dni temu nie wiedziałam nawet, że coś takiego istnieje- jak tylko się dowiedziałam od razu pomyślałam, że to musi być pyszne. Melanzana czyli bakłażany w oleju lub oliwie smakuje jak coś pomiędzy marynowanymi grzybami, a owocami morza. Według mnie pasuje do wszystkiego- jednak to kwestia gustu, nie każdemu odpowiadać będzie specyficzny octowy posmak w połączeniu z czosnkiem i chili. Tak czy inaczej- warto spróbować zrobić chociażby 1 mały słoiczek.
Potrzebujesz:
-bakłażany (użyłam 5 średniej wielkości warzyw) + ok. 1 łyżka soli + woda,
-ocet winny + woda (u mnie po 1/2 l octu i wody),
-olej roślinny/oliwa z oliwek (użyłam oleju rzepakowego, żeby smak był delikatniejszy) + papryczka chili + 3-4 ząbki czosnku.

Przygotowanie:
  1. Bakłażany obierz ze skóry, pokrój je w wąskie paseczki (3-4 cm długości) i wrzuć do miski, a następnie posyp solą i dokładnie wymieszaj- tak, żeby sól wszędzie się dostała. Wszystko zalej zimną wodą. Na wierzchu połóż talerz i dociśnij go ciężkim słoikiem/garnkiem wypełnionym wodą lub kamieniem. Pozostaw na 2-3 godziny.
  2. Po tym czasie odciśnij bakłażany w rękach, w prasce do ziemniaków lub na durszlaku- im bardziej uda się je odcisnąć tym lepiej.
  3. Przygotuj marynatę: do garnka wlej ocet winny i wodę, doprowadź do wrzenia. Dorzuć bakłażany i od momentu ponownego zagotowania odmierz 4 minuty, a następnie wyłóż warzywa na durszlak. Ja robiłam to na 3 razy bo wszystkie bakłażany nie zmieściły się na raz do takiej ilości marynaty. Odstaw warzywa do przestygnięcia.
  4. Posiekaj bardzo drobno papryczkę chili oraz czosnek. Gdy bakłażany będą chłodne- odciśnij je najmocniej jak potrafisz. Odciśnięte warzywa wymieszaj z chili i czosnkiem oraz ewentualnie dopraw solą.
  5. Umieść bakłażany w słoiku i zalej olejem. Dociśnij łyżką i odczekaj kilka chwil i ewentualnie uzupełnij ilość oleju- wszystko w słoiku ma być zakryte olejem (w innym razie istnieje ryzyko pleśni).
  6. Odstaw słoik na ok. 1-2 tygodnie, po tym czasie smaki powinny się przegryźć. 
Z podanych ilości wyszedł mi 1 słoik melanzany widoczny na zdjęciach.
Przepis inspirowany: http://bit.ly/2cDD20Q

0 komentarze :

Prześlij komentarz

Coprights @ 2016, Blogger Template Designed By Templateism | Distributed By Blogger Template