sobota, 20 lutego 2016

Masło orzechowe

Jedz Jak Lubisz
Przygotowanie masła orzechowego w domu jest tak proste, tanie i szybkie, że już chyba nigdy nie kupię gotowca :) Przestałam kupować masło orzechowe ze względu na jego wysoką cenę i zbyt obszerny skład. Zazwyczaj słoiczek takiego masła kosztuje ok 10 zł, a w jego skład wchodzą np. cukier, syrop glukozowy, tłuszcze utwardzone lub ulepszacze smaku.. a przecież masło orzechowe nie potrzebuje niczego innego jak tylko orzechów! 

Potrzebujesz:
-1 szklanka orzechów ziemnych (arachidowych) niesolonych- 2 zł,
-1/4 łyżeczki soli morskiej (wolę dodać sól wiadomego pochodzenia i jakości).

Sposób przygotowania:
  1. Orzechy i sól wsyp do pojemnika blendera.
  2. Miksuj aż do uzyskania gładkiej masy.
Orzechy przed miksowaniem.
 Orzechy po 1 minucie miksowania.
 Orzechy po 3 minutach miksowania.
 Orzechy po 5 minutach miksowania.
Długość miksowania zależy od mocy Twojego blendera. Uważaj, żeby go nie przegrzać- w razie potrzeby zrób mu przerwę! Z 1 szklanki orzechów wychodzi 130 g masła orzechowego, a koszt takiej ilości wynosi ok 2 zł. 

5 komentarze :

  1. Kocham masło orzechowe, ale przeraża mnie to, że są dosładzane i wkładają do nich nie wiadomo co. Nigdy nie zastanawiałam się jak zrobić je w domu, ale skoro to tak proste to czemu nie. Przy najbliższych zakupach dorzucę orzechy do mojego koszyka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wypróbuj koniecznie i daj znać jak Ci smakowało!
      Jeśli chodzi o zakupy to w Lidlu właśnie trwa promocja -20% na wszystkie orzechy, a w Biedronce orzechy ziemne znajdziesz na stałe w dobrej cenie :)

      Usuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. nie wiem jakim cudem ale mi z pół kilo orzeszków wyszło tak 2/3 szklanki, mój blender chyba je zjada (takie dobre :) ). Uwielbiam dodać cynamon i rodzynki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha nie ma się co dziwić- domowe masło orzechowe jest the best :)
      Oo, muszę to wypróbować :) a później z takiego masła z cynamonem zrobić lody.. rozmarzyłam się :)

      Usuń

Coprights @ 2016, Blogger Template Designed By Templateism | Distributed By Blogger Template