środa, 17 lutego 2016

Oponki

Jedz Jak Lubisz
"Hm, zjadłabym coś słodkiego do kawy.." I tak powstały te oto oponki. Są zaskakująco szybkie w przygotowaniu- sama się zdziwiłam, że to tak niewymagające ciastka. Możesz je udekorować cukrem pudrem, polewą lub lukrem- pełna dowolność (według mnie wyszły wystarczająco słodkie więc postanowiłam nie dodawać im już więcej słodyczy).
Potrzebujesz:
-150 g tofu- 4 zł,
-pół szklanki mleka roślinnego
-1/4 szklanki oleju,
-2 łyżki soku z cytryny,
-3 szklanki mąki pszennej- 2 zł,
-1 łyżeczka proszku do pieczenia,
-1/2 szklanki cukru pudru,
-olej do smażenia.

Sposób przygotowania:

  1. Tofu, mleko, olej i sok z cytryny zmiksuj blenderem.
  2. Do osobnej miski wsyp mąkę , proszek do pieczenia i cukier puder (ja zmieliłam w młynku cukier brązowy).
  3. Dodaj masę z tofu do mąki i wyrób na gładkie ciasto.
  4. Do garnka lub głębokiej patelni wlej olej i zacznij go rozgrzewać.
  5. Ciasto rozwałkuj na 1-2 cm. Wycinaj szklanką okrągłe placki, a następnie mniejszym naczyniem (np. kieliszkiem)- dziurki pośrodku większych kółek.
  6. Smaż po 3-4 sztuki, ok 3 minut po każdej stronie.
  7. Po wyciągnięciu oponek z oleju odłóż je do ostygnięcia na ręcznik papierowy.
Domowe słodkości zawsze będą lepsze od kupnych, chociażby ze względu na ich skład lub cenę. Powyższy przepis pozwala na przygotowanie 12-15 oponek za ok 8 zł.

0 komentarze :

Prześlij komentarz

Coprights @ 2016, Blogger Template Designed By Templateism | Distributed By Blogger Template