poniedziałek, 18 lipca 2016

Zielone zupy

Jedz Jak Lubisz
Jedni je uwielbiają, inni kręcą na nie nosem, jednak nie da się zaprzeczyć, że na letni upały zupy są doskonałym rozwiązaniem. Poniższe zestawienie to 5 pysznych zup z zielonych warzyw- każdy znajdzie coś dla siebie. Wszystkie przepisy są bardzo proste w przygotowaniu, bazę do każdej z nich stanowi wywar warzywny ugotowany z młodej włoszczyzny. Poniższe zupy same bronią się smakiem, jednak jeśli lubisz możesz podawać je np. ze świeżą bagietką, groszkiem ptysiowym lub grzankami.

1. Jarmuż+ cukinia
Jarmuż czyli coś pomiędzy kapustą, a sałatą. Lubię jego smak, chciałabym jeść go częściej ze względu na wartości odżywcze.. ale jakoś do niczego mi nie pasuje. Jak go zjeść, żeby się nie męczyć? Proponuję zrobić z niego zupę krem. Wystarczy dodać do wywaru warzywnego jarmużpomidor, podsmażone na maśle roślinnym cebulę i cukinię, a następnie gotować przez 10 minut. Po tym czasie można zmiksować całość na jednolitą masę i doprawić ją do smaku czosnkiemsosem sojowymsolą i pieprzem. Smakuje pysznie ze świeżutką bagietką.

2. Szczaw+ szpinak
Koszmar dzieciństwa? Zdecydowanie nie! Mocno kwaśna, intensywna zupa z dwóch rodzajów liści: delikatnego szpinaku i kwaskowego szczawiu. Najpierw należy posiekać drobno świeże liście szpinaku i szczawiu, podsmażyć je krótko z cebulą i czosnkiem. W tym czasie pokrojone w kostkę ziemniaki ugotować w wywarze warzywnym. Do garnka z ugotowanymi ziemniakami przełożyć podsmażone warzywa i gotować jeszcze kilka minut. Na końcu trzeba już tylko doprawić zupę solą i pieprzem oraz dodać do niej naturalny jogurt sojowy.

3. Bób+ soczewica zielona
Zdecydowanie najbardziej sycąca ze wszystkich zup tego zestawienia- gęsta i pożywna zupa krem z bobu i zielonej soczewicy. Pierwszym krokiem jest ugotowanie bobu i soczewicy (użyłam urządzenia do gotowania na parze). Warto pamiętać o wcześniejszym namoczeniu soczewicy- dzięki temu szybciej się ugotuje. Gdy bób przestygnie obieramy go ze skórek. Gotowe warzywa wrzucamy do wywaru warzywnego, dodajemy świeży koperek i wszystko razem mielimy blenderem na krem. Zupę doprawiamy solą, pieprzem, papryką ostrą i sokiem z cytryny

4. Groszek+ zielona fasolka szparagowa
Lekka, idealnie letnia i pyszna zupa z zielonym groszkiem i fasolką szparagową. Początkowo chciałam zrobić zupę krem, ale w ostatniej chwili się rozmyśliłam :) Do wywaru warzywnego ugotowanego z dodatkiem ziela angielskiego i liści laurowych dodałam drobno pokrojone ziemniaki i fasolkę, gotowałam ok. 15 minut. Po tym czasie dodałam mrożony groszek zielony (groszek z puszki się nie nadaje!) i gotowałam kolejne 10 minut. Na końcu dodałam posiekaną natkę pietruszki, doprawiłam pieprzem ziołowym i solą. Dodałam również kostkę bulionową warzywną (taką z dobrym składem- bez utwardzaczy, wzmacniaczy smaków itp.) oraz odrobinę oleju roślinnego.

5. Brokuł+ kalafior
Delikatna i lekka zupa z brokuła i kalafiora. Cebulę i czosnek podsmażyłam na oleju i dodałam do wywaru warzywnego. Następnie dorzuciłam cząstki brokuła i kalafiora (użyłam 1 główki brokuła i 1/2 główki kalafiora) i gotowałam ok. 15 minut. Po tym czasie zmieliłam wszystko blenderem i doprawiłam solą, pieprzem i sokiem z cytryny. Na końcu dodałam naturalny jogurt sojowy. Krem wychodzi dość rzadki, jeśli chcesz uzyskać gęstszą konsystencję, wystarczy dodać ziemniaki i zmielić je razem z pozostałymi warzywami.

0 komentarze :

Prześlij komentarz

Coprights @ 2016, Blogger Template Designed By Templateism | Distributed By Blogger Template