wtorek, 30 sierpnia 2016

Co dziś na obiad? cz. III

Jedz Jak Lubisz
W ferworze produkcji przetworów na zimę brakuje czasu na gotowanie wymyślnych dań obiadowych.. dlatego kolejne zestawienie to pomysły na łatwe i szybkie obiady z warzyw sezonowych.

  • Zupa gulaszowa
Czy może być coś bardziej sezonowego niż zupa gulaszowa pod koniec lata? :) Młoda cukinia, pomidory, cebula, pieczarki, papryka, ziemniaki.. to połączenie musi być pyszne. Dokładny przepis znajduje się TUTAJ.
  • Cukiniowy "makaron" z pesto ze słonecznika i bazylii
Cukinii u mnie pod dostatkiem :) oto jeden z pomysłów na jej wykorzystanie. Cienkie makaronowe paseczki uzyskałam tnąc cukinię obieraczką do warzyw na płaty, a następnie kroiłam je w węższe paski (oczywiście sprawę ułatwia przeznaczone do tego urządzenie, którego nie posiadam ;). Całe przygotowanie "makaronu" polegało na przelaniu tak pokrojonej cukinii wrzącą wodą. Pesto, które zrobiłam składało się z namoczonego wcześniej słonecznika, świeżej bazylii, oregano i pietruszki, czosnku, oleju roślinnego, soku z cytryny, płatków drożdżowych, soli i pieprzu. Wszystkie składniki zmiksowałam za pomocą blendera na gładki sos i podawałam na zimno.
  • Makaron ze szpinakiem, pomidorami i grzybami
Czyli danie z kategorii "tanio, łatwo, szybko". Wszystkie warzywa (cebula, czosnek, liście szpinaku, świeże grzyby, suszone pomidory i pomidorki koktajlowe) wrzucałam kolejno na patelnię i krótko podsmażałam na oleju roślinnym (użyłam oleju roślinnego z zarodków rzepaku o smaku masła). W osobnym garnku ugotowałam makaron pełnoziarnisty, a następnie dodałam go do warzyw. Całość wymieszałam i gotowe :) 
  • Zupa grzybowa ze świeżych grzybów
Wolę zbierać grzyby niż je jeść.. ale grzybowej nigdy nie odmówię. Zazwyczaj jadam ją raz w roku, jednak obfite, sierpniowe grzybobrania zmusiły mnie do nadprogramowego przygotowania tej aromatycznej i intensywnej zupy :) Świeże grzyby dokładnie umyłam i pokroiłam na mniejsze kawałki, a następnie podsmażyłam je na oleju z cebulą, zielem angielskim i liściem laurowym na dnie garnka. Po chwili dodałam kilka suszonych grzybów wraz z wodą w której wcześniej je namoczyłam, całość zalałam wodą i gotowałam jeszcze kilkanaście minut. Przyprawiłam zupę sosem sojowym, solą i pieprzem. Do delikatnego zabielenia zupy użyłam śmietanki ze słonecznika.
  • Ryż, papryka i kotlety sojowe
Coś z niczego? Bardzo proszę :) Takie obiady powstają u mnie gdy nie mam czasu ani szczególnego pomysłu na jedzenie. Kotlety sojowe przyrządziłam zgodnie z instrukcją na opakowaniu, pokroiłam je na mniejsze kawałki, doprawiłam ulubionymi przyprawami (papryką wędzonączosnkiempłatkami drożdżowymisosem sojowym i kozieradką) i podsmażyłam. W osobnym garnku poddusiłam cebulę, paprykę i pomidory- gdy warzywa stały się miękkie, dodałam do nich ugotowany wcześniej ryż. 

0 komentarze :

Prześlij komentarz

Coprights @ 2016, Blogger Template Designed By Templateism | Distributed By Blogger Template