wtorek, 14 czerwca 2016

Wegański grill

Jedz Jak Lubisz
Sezon grillowy rozpoczął się już na dobre, a więc pora przedstawić Wam moje grillowe, roślinne menu :) Wszystkie dania wyróżniają się prostotą i łatwością przygotowania- na pewno każdy sobie z nimi poradzi.

1. Pieczarki w pesto czosnkowo- pietruszkowym
Pieczarki w takiej wersji na pewno zagoszczą na stałe w moim grillowym menu. Jest to chyba najsmaczniejsze odkrycie ostatniego grilla :) A wystarczyło tylko zmiksować blenderem olej roślinnyczosneknatkę pietruszki i sól. Tak przygotowanym pesto trzeba zalać pieczarki, dokładnie wymieszać i odstawić je na 3-4 godziny. Po tym czasie smaki powinny się już połączyć.
2. Tofu w sosie musztardowym
Czyli grillowana wersja TEGO przepisu. Jest to propozycja dla osób lubiących połączenia zdecydowanych smaków: ostrej musztardy ze słodkością syropu klonowego. W wersji z grilla smakuje jeszcze lepiej niż usmażone na patelni.

3. Grillowane warzywa: papryka, cebula, cukinia i pomidorki koktajlowe
Najprostsze, najszybsze i całkowicie bezproblemowe danie nawet na niespodziewanego grilla. Pasują zarówno jako dodatek do innych dań jak i podane samodzielnie. Wszystko co musisz zrobić to kupić warzywa, umyć je, wrzucić na grilla i odczekać 20 minut :) Smak warzyw sam się broni i nie potrzebują one nawet dodatku przypraw lub tłuszczu.
4. Marynowane boczniaki
Bardzo intensywne w smaku- moczone przez całą noc w marynacie z sosu sojowego, wody, octu, czosnku, papryki wędzonej i majeranku. Trzeba uważać, żeby nie przesadzić z poziomem słoności zalewy- używaj sosu sojowego z rozwagą (teraz już wiem bo sama trochę przesadziłam ;)!
5. Sałatka z zieloną soczewicą
Niby nic szczególnego, niby tylko warzywa (i to nieprzyprawione).. a mogłabym to jeść bez przerwy :) Zieloną soczewicę ugotowałam na parze- dzięki temu była sypka, idealna do sałatki. Pozostałe składniki to warzywa, które akurat wpadły mi w ręce: kukurydza, rzodkiewka, sałata lodowa, kiełki lucerny oraz olej lniany.

6. A na deser: truskawki z kruszonką
Innymi słowy: hit popołudnia :) "ciasto bez ciasta" wykonane na podstawie TEGO przepisu z niewielkimi zmianami. Przede wszystkim: truskawki są słodsze od rabarbaru więc spokojnie można zredukować ilość cukru w przepisie. W tej wersji użyłam cynamonu zamiast kardamonu, a pestki dyni zastąpiłam orzechami laskowymi i nerkowcami. Jako, że zabrakło mi mąki pszennej, zmuszona byłam kombinować z inną.. i padło na mąkę ryżową- sprawdziłam i zadziałała tak samo dobrze jak pszenna :)

0 komentarze :

Prześlij komentarz

Coprights @ 2016, Blogger Template Designed By Templateism | Distributed By Blogger Template