poniedziałek, 20 czerwca 2016

Ziemniak w roli głównej

Jedz Jak Lubisz
Przyszła pora na ziemniaki- warzywa bardzo popularne, ale również bardzo niedoceniane. Niewiele osób wie, że ziemniaki są bogate w witaminy, minerały, błonnik i białka. Można śmiało stwierdzić, że ich zła sława ("ziemniaki tuczą") jest mocno przesadzona :)
Poniżej kilka pomysłów na to cudowne warzywo.

1. Ugotowane na parze
Po prostu :) Nie ma nic lepszego niż młode ziemniaczki ugotowane na parze, posypane koperkiem, z dodatkiem masła roślinnego. Pasują do wszystkiego i zawsze dobrze smakują. Pychota!

2. Upieczone w piekarniku
Z dodatkiem oleju roślinnego, czosnku, tymianku i papryki wędzonej. Wszystkie składniki zmiksowałam blenderem i polałam podgotowane ziemniaczki (w skórkach), a następnie piekłam je w piekarniku. Taki zestaw przypraw idealnie komponuje się z tymi warzywami. Efekt: ziemniak miękki w środku, a chrupiący i aromatyczny na zewnątrz.

3. Zupa ziemniaczano- porowa
Ziemniaki i por- połączenie idealne! Wystarczy przygotować wywar warzywny i zalać nim podsmażony por (tylko białe części). Do tego dodać ziemniaki oraz czosnek i gotować aż warzywa będą miękkie. Na koniec zmielić wszystko blenderem i doprawić solą, pieprzem i płatkami drożdżowymi. Z kremem ziemniaczano- porowym idealnie komponują się grzanki.

4. Placki ziemniaczane
Tego dania nie mogło zabraknąć w moim zestawieniu o ziemniakach. Placki ziemniaczane to po prostu starte na najdrobniejszej tarce ziemniaki i cebula (można zmielić je blenderem, ale ja nie przepadam za aż tak jednolitą strukturą placków). Do startych warzyw dodałam mąkę pszenną i trochę soli, a następnie dokładnie wymieszałam i smażyłam na oleju roślinnym.
W mojej wersji placek ziemniaczany podałam z sosem a la cygańskim/ węgierskim/ myśliwskim :) Najpierw podsmażyłam na patelni cebulę i czosnek, dodałam do nich pieczarki, suszone grzybypaprykę oraz wodę i zostawiłam na ogniu pod przykryciem. W międzyczasie namoczyłam kotlety sojowe w bulionie warzywnym z dodatkiem przypraw (według przepisu na opakowaniu), odczekałam aż ostygną i pokroiłam je w mniejsze kawałki. Tak przygotowaną kostkę sojową wrzuciłam na osobną patelnię z rozgrzanym olejem, dodałam sos sojowy, paprykę wędzoną i majeranek, a następnie smażyłam do zarumienienia (można to zrobić również według TEGO przepisu). Do warzyw na patelni dodałam koncentrat pomidorowy, podsmażoną kostkę sojową oraz szklankę wody z rozmieszaną mąką. Całość doprawiłam do smaku ulubionymi przyprawami: majerankiem, czosnkiem, papryką ostrą i słodką wędzoną oraz solą.

0 komentarze :

Prześlij komentarz

Coprights @ 2016, Blogger Template Designed By Templateism | Distributed By Blogger Template