wtorek, 26 lipca 2016

Co dziś na obiad? cz. I

Jedz Jak Lubisz
Co dziś na obiad? To pytanie zadaję sobie prawie codziennie :) stąd też pomysł na wpis o obiadowej tematyce. Jeśli tak samo często jak ja stajesz przed otwartą lodówką i zastanawiasz się co ugotować, to ten wpis powinien Cię zainteresować.
Jest to pierwszy wpis otwierający serię postów z pomysłami na codzienne obiady.

  • Pizza
Czyli coś, co nigdy się nie znudzi! Dowolność i wielość dodatków sprawia, że moja pizza za każdym razem jest inna i za każdym razem pyszna. Ciasto na pizze często robię w zapasie i zamrażam- jest to cudowna oszczędność czasu, a poza tym nie trzeba się dwa razy męczyć z wyrabianiem :) Przepis na jedną porcję ciasta znajduje się TUTAJ. Tym razem w mojej pizzy znalazły się pomidory, cebula, cukinia, kapary, oliwki i świeża bazylia.
Hitem okazał się delikatny sos czosnkowy z ziaren słonecznika. Do jego przygotowania użyłam: 1/2 szklanki ziaren słonecznika, ok. 1/4 szklanki wody1/4 szklanki oleju rzepakowego2 ząbki czosnkusólzioła prowansalskie. Pierwszym krokiem było namoczenie ziaren słonecznika w zimnej wodzie przez 2-3 godziny, po tym czasie odlałam wodę, a następnie zmiksowałam słonecznik z pozostałymi składnikami. Gęstość sosu zależy od indywidualnych upodobań- im więcej wody, tym będzie rzadszy. Na podobnej zasadzie można przygotować również twarożek, śmietankę i majonez słonecznikowy.

  • Smażone wędzone tofu
Innymi słowy obiad dla leniwych, na szybko. Wystarczy przekroić wędzone tofu na (np. 4) plastry, następnie polać je sosem sojowym, posypać ulubionymi przyprawami (u mnie były to papryka wędzona słodka, papryka ostra i kozieradka) i usmażyć. Tak przygotowane tofu podałam z kaszą gryczaną, kukurydzą i fasolką ugotowanymi na parze, ogórkami, rzodkiewką i pomidorkami koktajlowymi.

  • Pieczone warzywa
Młode warzywa z dodatkiem papryki wędzonej i czosnku upieczone w piekarniku. Na moim talerzu zagościły: batatycukiniamarchewki oraz kalafior. Wszystkie warzywa dokładnie umyłam (nie obierałam ze skorek), pokroiłam i rozłożyłam na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Następnie przygotowałam marynatę: olej rzepakowy, papryka słodka wędzona, czosnek oraz sól. Przy pomocy silikonowego pędzelka "pomalowałam" nią wszystkie warzywa. Piekłam ok. 45 minut. Wyszło pysznie, a przy okazji z nadmiaru upieczonych batatów i marchewki zrobiłam pastę- zmiksowałam warzywa z dodatkiem ostrej papryki i oliwy z oliwek.

  • Ciecierzyca w sosie pomidorowym
Czyli obiad gotowy w 20 minut. Wystarczy pokroić w kostkę paprykę, czosnek i cebulę- podsmażać kilka minut na oleju, dorzucić posiekane pomidory i przykryć pokrywką. Kiedy pomidory zaczną się rozpadać, dodajemy kilka łyżeczek koncentratu pomidorowego (chodzi o to, żeby na patelni utworzył się sos, jeśli warzywa nie będą soczyste, można dodać do nich trochę wody). Kolejnym krokiem jest pokrojenie suszonych pomidorów oraz ugotowanej fasolki szparagowej i dodanie ich na patelnię. Po kilku minutach dorzucamy posiekaną natkę pietruszki i ciecierzycę (np. gotową ze słoika lub puszki- przy okazji możesz wykorzystać zalewę po ciecierzycy i zrobić tartę z musem czekoladowym). Danie doprawiamy sosem sojowym, garam masala, pieprzem i ewentualnie solą. Z takimi smakami idealnie komponuje się ryż ugotowany z dodatkiem kurkumy.

  • Placuszki z cukinii
Sezon na cukinie w pełni, trzeba to wykorzystać! Przepis na placuszki jest bardzo prosty, składają się one z cukinii, cebuli, zmielonych płatków owsianych i siemienia lnianego oraz mąki kukurydzianej. Cukinię ścieramy na tarce o grubych oczkach, solimy i odstawiamy aż wypuści soki (ok. 20 minut). Po tym czasie odsączamy cukinię, przekładamy ją do osobnej miski, dodajemy posiekaną cebulę, mąkę owsianą, odrobinę siemienia lnianego i mąki kukurydzianej. Odstawiamy ciasto na 10-15 minut, a następnie smażymy na patelni. Placuszki podałam w towarzystwie fasolki szparagowej ugotowanej na parze, sałatki z zieloną soczewicą, pomidorkami koktajlowymi oraz awokado.

0 komentarze :

Prześlij komentarz

Coprights @ 2016, Blogger Template Designed By Templateism | Distributed By Blogger Template